Håndverker’n
Håndverker´n finner du midt i Trondheim. Lokalene ble ferdig renovert i august 2020. Her er det mulig å arrangere kurs, møter, selskaper og minnesamvær for inntil 50 personer. Huset ligger i Vår Frues Strete 9, på hjørnet mot Schultz gate. Det er inngang rett ved siden av Wangsmos Antikvariat.
Huset kan leies av alle. Unntatt er utleie til ungdomsselskaper, for eksempel fødselsdager under 31 år.
Det er IKKE lov å feste ting til veggene med tape eller andre festemidler. Leietaker må i slike tilfeller erstatte renovering av ødelagte
Henvendelser om leie kan gjøres til Ranka E. Kvarving på tlf. 452 49 222
1. etg
Rommet har 24 bord, 50 stoler, 75″ skjerm, SONOS-anlegg.
Kjøkkenet er utstyrt med varmeskap for mottak av varm cateringmat, kjølerom, 4-platers husholdningskomfyr med varmluft stekeovn, oppvaskmaskin type Metos hettemaskin og kaffetrakter.
Garderobe for 30 personer (+30 personer i 2.etg.). Dame-/handicaptoalett og herretoalett.
Det er balansert ventilasjon, samt varmepumpe for varme/kjøling.
2. etg
Engelsk klubbstil med skinnmøbler. Det er stoler/sofa for 40 personer. Rommet har bardisk, og TV som også kan benyttes som skjerm for visning fra PC og annet. Det er trådløst Internett i hele huset. 2. etg. har eget SONOS-anlegg.
Ventilasjon som i 1. etg. samt egen varmepumpe for varme/kjøling. Kjøkken i 2. etasje med kaffetrakter og oppvaskmaskin type «husholdning».
Rengjøring av lokalet ved leie på dagtid (ukedager)
Håndverkerforeningen har en fast aktør som kan rengjøre etter selskap. Prisen er kr. 3. 000,- for opprydding, vask av servise, støvsuging og gulvvask. Leietaker er selv ansvarlig for at personlige eiendeler tas med når man forlater lokalet, likeså utstyr som skal returneres til cateringselskap.
Dersom det ikke er bestilt rengjøring, skal leietaker selv sørge for at:
Lokalene ryddes
Alt avfall fjernes
Alle kopper vaskes og settes på plass
Gulvene skal vaskes samt at alle bord og stoler skal settes til side hvis ikke annet er avtalt. Alle overflater på bord skal også vaskes.
Rengjøring av lokalet ved leie på kveldstid (alle dager) og helg.
Ved leie til selskap på kveldstid og i helg leier man inkludert rengjøring.
Inkludert i leieprisen er da opprydding, vask av servise, støvsuging og gulvvask. Leietaker sørger for at matrester skylles av tallerkener og kastes i søppel på anvist sted (søppelrom i bakgården).
Leietaker er selv ansvarlig for at personlige eiendeler tas med når man forlater lokalet, likeså utstyr som skal returneres til cateringselskap.
Booking og priser
Leietaker må selv sette opp bord og utstyr til eget arrangement.
Arrangementet SKAL være avsluttet og lokalene skal tømmes senest kl. 02.00.
På hverdager skal lokalene være klar for nye leietakere påfølgende dag kl. 08.00. Med dette innebærer at all oppvask skal være vasket og satt tilbake i skap, lokalene skal være ryddet og alle gulv skal være vasket.
Håndverker’n har fullt service med glass og bestikk til selskap med inntil 50 deltakere.
Kontakt oss hvis du ønsker å leie Håndverkerker’n:
Handverkerforeningen i Trondheim, Hornebergvegen 12, 7037 Trondheim
Hverdager 08-17
3.000,-
Hverdager 17-24
7.000,-
Fredag fra 17 – ut kvelden
9.000,-
Lørdag fra 12 – ut kvelden
9.000,-
Søndag fra 12 – ut kvelden
9.000,-
Laug med mer enn 50% av medl i HiT. dag el.kveld hverdag.
Ikke inkludert rengjøring.
1500,-
Det gis 10% rabatt til Håndverkerforeningens medlemmer.
Rydding og vasking er inkludert i prisen på kveld og helg.
Pris for rydding og vasking dagtid: kr. 4.000,- i tillegg til leiepris.
- Ansvarlig leietaker skal være over 25 år, og stilles personlig ansvarlig for eventuelle skader under leieperioden.
- Alle kopper og kar skal vaskes og settes på plass hvis ikke annet er avtalt.
- Kjølerom, varmeskap og komfyr skal rengjøres hvis ikke annet er avtalt.
- Lokalene skal ryddes, gulvene skal vaskes samt at alle bord og stoler skal settes til side hvis ikke annet er avtalt. Alle overflater på bord skal også vaskes. (Gjelder ikke ved leie på helg – obligatorisk rengjøring er inkludert i leiepris)
- PIN kode til dør aktiveres ved betalt faktura.
- Alt søppel/avfall skal sorteres. Restavfall kastes i søppel boks i søppelromme ti gårdsrom (samme nøkkel som huset). Papiravfall og flasker kastes i container i Erl. Skakkesgt.
- Kjøkkenet er ikke utstyrt for matlaging. Det har varmeskap for mottak og oppbevaring før servering av cateringmat og kjølerom for oppbevaring. Det er utstyrt med vanlig 4-platers induksjonstopp og komfyr for husholdning.
- Huset er utstyrt med nødvendig redskap for rengjøring (plassert i bøttekott under trappa). Her finnes også støvsuger. Leietaker plikter å sette seg nøye inni bruksanvisningen for oppvaskmaskin og andre redskaper før disse tas i bruk.
- Huset er utstyrt med nødvendig servise, bestikk og glass. Leietaker teller opp i henhold til telleliste før og etter bruk.
- Leietaker er ansvarlig for knuste kopper og kar, samt møbler og inventar som ødelegges. Eventuelle skader vil bli fakturert leietaker.
- Det er røykeforbud i huset. Brudd på dette medfører rens av gardiner og ekstra rengjøring på leietakers regning.
- Leieforholdet omfatter ikke veranda i 2. etg. Døren til veranda og vinduet i kjøkken i 2. etg. Skal holdes lukket under arrangementet og det er ikke tillatt å bruke verandaen i 2. etg til røyking og opphold. Dette av hensyn til beboere i nabobygning som har sine soverom mot gården. Brudd på denne regel medfører at selskapet kan bli avbrutt og gjestene vist bort fra huset.
- Leietaker er selv ansvarlig for å sørge for at gjeldende smittevernregler fra norske myndigheter til enhver tid følges.
- Leietaker plikter selv å sørge for at det er antibakterielle midler til stede for deltakere på sitt arrangement.
- Leietaker plikter å sørge for at alle vinduer og dører er lukket når lokalene er i bruk, og er lukket og låst når lokalene forlates.
- Det er IKKE lov å feste ting til veggen med tape eller andre festemidler. Ved ødelagte veggflater plikter leietaker å betale renovering av vegg evt. skifte av tapet.
- Arrangementet SKAL være avsluttet og lokalene skal tømmes senest kl. 02.00.
- Lokalene skal være ryddet, vasket og klar for nye leietakere senest kl. 08.00 påfølgende dag.
- Leietaker plikter å sørge for at alarm aktiveres når lokalet forlates.
- Brudd på disse regler medfører ekstraregning på kr. 5000
- Leieavtalen faktureres ved reservasjon – ev avbestilling må varsles 14 dager før.
Lokalet har 2 stk pulver brannslokningsapparat, plassert i garderoben i 1. etg og 2. etg. Brannalarm er ikke tilknyttet brannvesenet. Hvis alarmen går på grunn av brann må brannvesenet varsles pr. telefon.
Lokalene er godt lydisolert, men det må utvises hensyn til beboere i nabobygninger når det spilles musikk. Vinduer skal holdes lukket når lokalene er i bruk. Det er ventilasjonsanlegg samt varmepumper/aircondition i begge etasjer som sørger for god luft samt riktig temperatur i lokalene.
Booking
På hverdager skal lokalene være klar for nye leietakere påfølgende dag kl. 08.00. Med dette innebærer at all oppvask skal være vasket og satt tilbake i skap, lokalene skal være ryddet og alle gulv skal være vasket.